Typy urody: najintensywniejsza zima – rzecz o Ciemnej Zimie

Kolejny typ zimowy, o którym napiszę, to Ciemna Zima. Co w niej jest najbardziej charakterystycznego? Myślę, że to, że odcienie, które do niej pasują są zarówno ciemne    i głębokie. Mogą też mieć domieszkę ciepła, w końcu to typ siostrzany Ciemnej Jesieni. Często mówi się, że Ciemna Zima jest  zimą południową, a to dlatego, że przedstawicielki tego typu mają często latynoskie albo południowe korzenie.

monica-bellucci-james-bond-premier-red-carpet-green-dress

Przedstawicielką tego typu kolorystycznego jest oczywiście Monica Bellucci.                      Na powyższym zdjęciu widzimy, jak przepięknie wygląda w tej ciemnej zieleni. To jeden z najlepszych kolorów dla Ciemnej Zimy, oprócz oczywiście czerni (wspólnej dla wszystkich Zim) oraz bordo. Całości idealnie dopełnia torebka ze złotymi akcentami (zarówno srebro, jak i złoto jest wskazane dla Ciemnej Zimy).

Poniżej obrazy, które nawiązują kolorystyką do Ciemnej Zimy.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Z cyklu Granice II, olej na płótnie, 100×70, cena: 1000 zł 

Na powyższym płótnie zarówno odcienie czerni, jak również błękity i szarości mają odpowiednią tonację dla Ciemnej Zimy. Również taka kontrastowość, jaką widzimy na obrazie sprawdzi się w przypadku tego typu – w szczególności kontrast biel – czerń w tej proporcji, a więc przy przewadze czerni nad bielą w całości.

 

SDC11775
Autoportret anonimowy, olej+kolaż na płótnie, 70×60 cm, cena: 900 zł 

Autoportret anonimowy w przeważającej większości określa tonację idealną dla Ciemnej Zimy. Kolory są raczej czyste i ciemne. Fiolety, bordo i błękity będą bardzo dobrze podkreślać urodę tego typu. Jedynie można się doczepić żółtych i pomarańczowych plam, które mogą się okazać zbyt ciepłe. Z drugiej strony – jako dodatek typu torba czy buty powinny być jak najbardziej odpowiednie.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Kompozycja abstrakcyjna w czerni i bieli, olej+kolaż na płótnie, 130×90 cm, cena: 1200 zł

Na ostatnim płótnie mamy również głównie czernie i biele oraz wyszukane szarości. Wszystkie są odpowiednie dla Ciemnej Zimy, podobnie kilka plam ciemnej czerwieni w górnej części obrazu (bardzo dobry odcień). Myślę, że najgorzej w przypadku tego typu może się sprawdzić biała plama u dołu, która moim zdaniem wchodzi już za bardzo we fiolet, a przez to wydaje się być zbyt chłodną dla Ciemnej Zimy. W przypadku jej Chłodnej siostry sprawdziłaby się lepiej. Również proporcje bieli i czerni są odpowiednie dla Ciemnej Zimy (można to przenieść na ubiór – przykładowo czarna sukienka w białe kwiaty, które nie będą zbyt duże).

 

Create your website with WordPress.com
Rozpocznij
%d blogerów lubi to:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close