Drugi typ, o którym napiszę należy do grupy ciepłych i jest określany mianem Ciepłej Wiosny. W urodzie takiej osoby dominować będzie z jednej strony średni walor i kontrastowość, z drugiej właśnie ciepło. Tradycyjnie osoby rudowłose kojarzone są z tym typem, należy jednak pamiętać, że (jak w przypadku każdej pory roku) tak naprawdę różny kolor włosów i oczu może mieć osoba będąca Ciepłą Wiosną, choć często posiada naturalnie rdzawe pasma.
Na zdjęciu Amy Adams w kolorze, który świetnie podkreśla jej urodę. Warto zaznaczyć, że Amy naturalnie jest blondynką, ale pasują jej rude włosy, ponieważ należy do grupy Ciepłej Wiosny. Chromatyka barw zalecanych dla tego typu jest raczej czysta, a tonacja jasna i ciepła. Nie na darmo mówi się też o niej Prawdziwa Wiosna.
Fragment większego obrazu pt. Z cyklu Pory roku – Przedzimie doskonale oddaje to, czego szukamy u Ciepłej Wiosny. Kolory są dość jasne, a jednocześnie ciepłe. Tkanina, której fragment widzimy na obrazku z lewej strony zawiera jaśniejsze w walorze odcienie. Myślę, że sprawdziłyby się również u Jasnej Wiosny. Pas fioletu jest już wyraźnie chłodny i tworzyłby zbyt mocny kontrast (w ubiorze). Obraz w całości jest wyraźnie ciepły, jedynie kilka plam barwnych wchodzi w chłodne tony.


Kolejne kadry z obrazu, które mają wyraźnie ciepłą tonację, idealnie wpisują się w kolorystykę Ciepłej Wiosny. Róże i pomarańcze są ciepłe, pięknie ze sobą sąsiadują (myślę, że również w stroju by zagrały). Podobnie zielenie, mające ewidentnie domieszkę żółci (kolor świeżej trawy jest idealny). Jedynie fiolety mogą być być zbyt chłodne, szczególnie ten, który wypełnia twarz na obrazie, jest wyraźnie zbyt zimny. Ciepła Wiosna, jeśliby się na niego zdecydowała, to raczej w formie dodatku czy dolnej części ubrania, by był daleko od twarzy.



Na koniec trzeci, najcieplejszy i najżywszy kolorystycznie z przedstawionych przeze mnie obrazów. Zdominowany jest przez różne odcienie żółci, jedne są nieco rozbielone, inne czyste, wszystkie jednak nie posiadają w sobie ani grama chłodu. To mylne wrażenie może robić niebieska farba nałożona pod spód w formie napisów. W górnej części kompozycji mamy tkaninę w czerwono-czarne paski, która to nie jest wskazana dla Ciepłej Wiosny, ale Czystej Wiosny już może być. Czerwień po lewej stronie może też być zbyt chłodna dla omawianego typu.
